Cyfrowy Powiat – granty od 100 000 do 350 000 zł na rozwój cyfrowy. Nabór wniosków już wystartował!

Cyfrowy Powiat

Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa i wsparcie rozwoju cyfrowego powiatów, to główne założenia programu Cyfrowy Powiat. W puli jest blisko 63 mln zł i trafią one do ubiegających się o finansowanie powiatów w postaci grantów od 100 000 do 350 000 zł. Nabór wniosków już ruszył, a jednostki samorządowe mogą rozpoczynać ubieganie się o środki.

„Cyfrowy Powiat” – czym jest ten program?

Program „Cyfrowy Powiat” to konkurs grantowy skierowany do powiatów. Jak wskazuje Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) na swojej stronie internetowej, ten projekt nie jest skierowany do miast na prawach powiatu. W puli programu jest blisko 63 mln zł, a powiaty mogą ubiegać się o finansowanie od 100 000 do nawet 350 000 zł. Centrum Projektów Polska Cyfrowa informuje jednocześnie o szczegółowym podziale finansowania na poszczególne jednostki. Zobacz: Załącznik nr 2 – Lista podmiotów uprawnionych do uczestniczenia w poszczególnych rundach (https://www.gov.pl/attachment/8f201559-dd12-4614-9cd2-37eb1b26ebef). Wnioski można składać od 11 lipca do 9 września 2022 roku.

„Cyfrowy Powiat” to kolejny krok po programie „Cyfrowa Gmina”, który ma na celu wsparcie rozwoju cyfrowego i wzmocnienie cyberbezpieczeństwa w Jednostkach Samorządu Terytorialnego (JST). Szczegóły programu znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowy-powiat

Na co można przeznaczyć środku z programu „Cyfrowy Powiat”?

Program jasno określa zasady wydatkowania przyznanych grantów. Dofinansowanie „Cyfrowy Powiat” można przeznaczyć na zadania związane z:

  • cyfryzacją urzędów i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej
  • edukację cyfrową dla Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania i licencji
  • analizę stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych

Jak LOG Plus wpisuje się w program „Cyfrowy Powiat”?

Wybór odpowiednich narzędzi spośród gąszcza spływających ofert nie jest łatwą sprawą. Jednostki Samorządu Terytorialnego powinny wybierać rozwiązania takie, które nie tylko spełnią wymogi programu, ale przede wszystkim takie, które będą realnie przyczyniały się do poprawy rozwoju cyfrowego powiatów, w tym związanego z bezpieczeństwem, skutecznym zarządzaniem zasobami (ITAM) czy dostępami (IAM). LOG Plus jest oprogramowaniem, które łączy w sobie wiele funkcjonalności. Nasi Klienci to przedstawiciele różnych branż, w tym sektora publicznego.

Zaufali nam m.in.:

  • Prokuratura Krajowa
  • Państwowy Instytut Geologiczny
  • Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu
  • Dolnośląski Urząd Wojewódzki
  • Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
  • PKP Cargo
  • Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
  • Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
  • Urząd Miasta Poznań
  • Urząd Miasta Toruń
  • Ministerstwo Sportu i Turystyki
  • Główny Inspektorat Transportu Drogowego

i wielu innych.

Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, razem z naszymi Partnerami Technologicznymi proponujemy kompletne wdrożenie usług zapewniających cyberbezpieczeństwo, zgodność z aktualnie wymaganymi przepisami z zakresu RODO oraz wiele innych. Oprogramowanie LOG Plus jest strategicznym narzędziem podczas tworzenia sprawnego i bezpiecznego środowiska IT. LOG Plus poprzez szereg funkcjonalności przy jednoczesnym intuicyjnym interfejsie sprawia, że zarządzanie majątkiem IT, takim jak: stacje robocze, oprogramowanie czy struktura osobowa w organizacjach staje się nie tylko prostsze, ale przede wszystkim precyzyjne i skuteczne.

Obszary, które wspieramy w ramach projektu grantowego „Cyfrowy Powiat” i wymagań stawianych przez ocenę zgodności KRI (Standardy Krajowych Ram Interoperacyjności) oraz UoKSC (Ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa):

Obszar ITAM oraz Data Protection

Relacyjna baza danych, która zawiera wszystkie istotne szczegóły o każdym elemencie konfiguracji, sprzęcie i komponentach oprogramowania wykorzystywanych w usługach IT. Te moduły odpowiadają m.in za:

  • Zarządzanie zasobami (osoby, komputery, serwery, maszyny wirtualne, oprogramowanie, licencje oprogramowania, urządzenia sieciowe, monitory, peryferia komputerowe, karty SIM, nośniki danych, drukarki, telefony i tablety)
  • Zarządzanie umowami
  • Zarządzanie uprawnieniami i dostępem
  • Budowanie i zarządzanie schematami organizacyjnymi
  • Monitoring cyklu życia zasobów
  • Audyt konfiguracji sprzętowej komputerów i serwerów
  • Audyt oprogramowania
  • Analiza aktywności komputerów
  • Monitoring stron WWW

oraz wiele innych niezwykle istotnych funkcji.

Spełniane wymagania m.in: Art. 21 UoKSC; Art. 22 ust. 1 pkt 1 UoKSC; Art. 22 ust. 1 pkt 5 UoKSC; Par. 20 ust 2 pkt KRI; Par. 20 ust. 2 pkt 4, 5 KRI; Par. 20 ust 2 pkt 7 lit a, b, c KRI; Par. 20 ust. 2 pkt 9 KRI; Par. 20 ust 2 pkt 9 KRI; Par. 20 ust 2 pkt 12 lit a KRI

Obszar ITSM

Helpdesk w LOG Plus to zupełnie nowa jakość zarządzania i realizacji zgłoszeń w organizacji. System ułatwia przyjmowanie i kategoryzowanie zgłoszeń. Klienci LOG Plus doceniają jego intuicyjny i w pełni responsywny interfejs, który jest obecnie jednym z najlepszych dostępnych na rynku. Dodatkowo funkcje związane z obszarem ITSM w LOG Plus zapewniają ciągłość pracy organizacji i ograniczenie kolejkowania działu technicznego. Skuteczna wymiana informacji pomiędzy administratorem IT, a pracownikami w organizacji jest niewątpliwie jednym z kluczowych czynników zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego w organizacji – w tym cyberbezpieczeństwa.

Spełniane wymagania m.in: Art. 22 ust 1 pkt 1 UoKSC; Art. 22 ust 1 pkt 2 UoKSC; Art 23 UoKSC; Art 22 ust. 1 pkt 3 UoKSC; Art. 22 ust 1 pkt 4 UoKSC

LOG Plus – zaawansowane funkcje dostępne na wyciągnięcie ręki. Oprogramowanie „all in one”

Przedstawione powyżej funkcje oprogramowania LOG Plus dowodzą stwierdzeniu, że wystarczy zastosować niemal jedno narzędzie, aby nie tylko spełnić wymagania stawiane przez Ustawodawców, ale przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo i sprawne funkcjonowanie organizacji.

Podsumowując, oprogramowanie LOG Plus w ramach programów „Cyfrowy Powiat” i „Cyfrowa Gmina” spełnia kluczową rolę w wielu obszarach, w tym m.in:

  • Zapewnienie bezpieczeństwa informacji
  • Audyt cyberbezpieczeństwa
  • Zgodność z aktualnymi wymogami RODO
  • Zarządzanie incydentami
  • Ewidencjonowanie zasobów informatycznych
  • Zarządzanie uprawnieniami i tożsamością
  • Zarządzanie licencjami i oprogramowaniem
  • Zdalne aktualizacje oprogramowania
Cyfrowy powiat

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka Prywatności i Plików Cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

§1 Postanowienia ogólne

  1. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie internetowym https://logsystem.pl (dalej: „Polityka”) została stworzona i przyjęta przez LOG Systems Sp. z o.o., ul. Ślężna 104/16, 53-11 Wrocław, REGON 301305927, KRS 0000345703.
  2. Terminy użyte w Polityce oznaczają:
    1. Serwis – serwis internetowy https://logsystem.pl;
    2. Użytkownik – podmiot korzystający z publicznie dostępnego Serwisu;
    3. Właściciel – LOG Systems Sp. z o.o., ul. Ślężna 104/16, 53-11 Wrocław, REGON 301305927, KRS 0000345703;
    4. Cookies – pliki tekstowe, wysyłane przez Serwis i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, z którego Użytkownik korzysta podczas przeglądania stron internetowych. Pliki zawierają informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Cookies najczęściej zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz numer;
    5. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Celem Polityki jest w szczególności:
    1. udzielenie Użytkownikom informacji dotyczących wykorzystywania Cookies w Serwisie, wymaganych przez przepisy prawa, w tym Prawa telekomunikacyjnego;
    2. zapewnienie Użytkownikom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych.
  4. Właściciel ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji dotyczących Użytkowników do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług.
  5. W celu uzyskania pełnego dostępu poprzez Serwis do treści i usług oferowanych przez Właściciela, wskazane jest zaakceptowanie zasad wynikających z Polityki.
  6. Zastosowanie mają m.in. następujące przepisy prawa:
    1. ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2017.1907 t.j. ze zm.);
    2. ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 t.j. ze zm.);
    3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.

§2 Ochrona prywatności i danych osobowych

  1. Dane dotyczące Użytkowników przetwarzane są przez Właściciela zgodnie z przepisami prawa. Uzyskane przez Właściciela dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody lub wystąpienia innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych według przepisów, w szczególności Rozporządzenia.
  2. Właściciel dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
    1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;
    2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
    3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
    4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
    5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
    6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
  3. Właściciel stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  4. Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych, w szczególności Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz innymi zagrożeniami, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych.
  5. Każdemu Użytkownikowi, który w jakikolwiek sposób udostępnił Właścicielowi swoje dane Właściciel zapewnia dostęp do danych i korzystanie z innych praw osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym osobom tym przysługuje:
    1. prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
    2. prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
    3. prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
    4. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
    5. prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
  6. Właściciel może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie, na zasadach wynikających z Rozporządzenia. W takim przypadku celem działań Właściciela są cele marketingowe lub potrzeby personalizacji komunikatów wysyłanych do Użytkowników (w tym dopasowanie informacji do potrzeb lub oczekiwań Użytkownika). Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania jego danych – sprzeciw ten może być wyrażony poprzez wysłanie wiadomości na adres Właściciela: iod@logsystem.pl.
  7. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Właściciela lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Właściciela.

§3 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma LOG Systems, z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ślężna 104/16, 53-11 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000345703, REGON: 301305927, NIP: 779-236-84-22,
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z obowiązującym prawem w celach uzasadnionych związanych z prowadzoną działalnością, w tym do składania ofert, realizacji zamówień, wystawiania rachunków i faktur, zawierania i realizacji umów, prowadzenia rekrutacji pracowników oraz innych wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
  3. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W sprawie ochrony Państwa danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: iod@logsystem.pl
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów określonych w §3 pkt. 2. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwa ich realizacja.
  5. Dane udostępnione przez Państwa będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim w zakresie niezbędnym do prawidłowego i zgodnego z prawem prowadzenia współpracy handlowej. Odbiorcami danych będą współpracujące z LOG Systems sp. z o.o.  banki, firmy ubezpieczeniowe, firmy kurierskie, firmy prowadzące usługi IT na rzecz firmy LOG Systems sp. z o.o. a także instytucje upoważnione z mocy prawa.Na podstawie udzielonej przez Państwa zgody dane mogą być przekazywane naszym Partnerom Handlowym, czyli podmiotom współpracującym z LOG Systems sp. z o.o.
  6. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały profilowaniu.
  7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wynikających w §3 pkt. 2. oraz z obowiązujących przepisów prawa. Po tym okresie dane zostaną usunięte ze zbioru.

§4 Cookies

  1. Cookies identyfikuje Użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści, w tym reklam. Właściciel stosuje Cookies, aby zagwarantować odpowiedni standard wygody Serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.
  2. Cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika;
    2. optymalizacji korzystania z Serwisu, w szczególności poprzez rozpoznawanie urządzenia końcowego Użytkownika,
    3. tworzenia statystyk,
    4. utrzymania sesji Użytkownika,
    5. dostarczania Użytkownikowi treści reklamowych.
  3. Cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu.
  4. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu, aby usprawniać funkcjonowanie Serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację.
  5. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, niezależnych od Właściciela, oprogramowanie zainstalowane przez Użytkownika na urządzeniu końcowym, służące do przeglądania stron internetowych (np. przeglądarka internetowa) wprowadza domyślne przechowywanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione między innymi w taki sposób, aby blokować automatyczną ustawienia Cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje szczegółowe w tym zakresie dostępne są w ustawieniach i instrukcjach dotyczących oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  6. Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
  7. Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych w Serwisie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  8. Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Serwisu będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika).
  9. Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
  10. Informacje dotyczące Cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach Serwisu.

§5 Postanowienia końcowe

  1. Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Właściciela i wchodzi w życie z dniem 10.06.2019r. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie.
  2. Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
Save settings
Cookies settings