Blog

20 03/2016
Kategoria:

LOG Systems chce podbić świat kalendarzem

Moda na technologiczne start-upy, która rozpala zapala umysły młodych przedsiębiorców, oddziałuje także na doświadczonych menadżerów. Tak stało się w poznańskiej spółce IT LOG Systems. Po dekadzie spędzonej w grupie Komputronik jako producent niszowego rozwiązania do zarządzenia licencjami na oprogramowanie, rozpoczyna drugie życie. W planach ma wprowadzenie na rynek nowego produktu, który zamierza sprzedawać na całym świecie i który ma jej dać setki milionów złotych zysku rocznie. – Można powiedzieć, że jesteśmy start-upem z dużym doświadczeniem – mówi Grzegorz Filarowski, prezes i jeden z trzech właścicieli LOG Systems. Kierowana przez niego firma działa już szesnaście lat. Początkowo pomagała innym firmom w legalizacji używanego przez nich oprogramowania. W 2006 roku wypuściła na rynek system, który m.in. wspiera biznes w zakresie zarządzania licencjami. Wówczas też zainwestował w nią giełdowy dystrybutor sprzętu IT Komputronik. Pozostali udziałowcy wykupili jego udziały w ubiegłym roku, kiedy zapadła decyzja o wypłynięciu na nowe wody. Zdecydowali się na ten krok, bo nisza, w której tkwili przez lata nie dawała już szansy na dalszy dynamiczny rozwój. W ubiegłym roku ich system do zarządzenia licencjami dał im 6 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku operacyjnego.

– Nowy produkt da nam szansę na skokowy wzrost. Za trzy lata chcemy osiągać 190 mln zł przychodów kwartalnie, co da nam 150 mln zł zysku operacyjnego co trzy miesiące – mówi Grzegorz Filarowski. Za ten cud będzie odpowiedzialna aplikacja do zarządzenia projektami oraz procesami w firmie. Prezes LOG Systems określa ją mianem nowoczesnego firmowego kalendarza, do którego dostęp mają na raz wszyscy pracownicy i który organizuje im pracę. Na rynku zadebiutuje pod koniec kwietnia.

– Nasze rozwiązanie nie tylko będzie pilnowało czasowego i kosztowego aspektu realizowanych w firmie projektów, ale także pomoże sprawdzić, czy pracownicy realizują przydzielone im zadania – mówi Grzegorz Filarowski.

Taką wysoką rentowność tłumaczy nowoczesnym modelem sprzedaży, w którym będzie sprzedawana aplikacja. LOG Systems zamierza bowiem wykorzystać model SaaS, który umożliwi dostęp do rozwiązania za miesięczny abonament. Ma wynosić 1 EUR/USD od każdego pracownika, który będzie używał aplikacja poznańskiej firmy.

– Nie chcemy sprzedawać naszej aplikacji samodzielnie przy pomocy internetu. Szukamy partnerów, którzy w modelu hybrydowym dołączą nasz produkt do swojej oferty dla biznesu – mówi prezes LOG Systems.

Kierowana przez niego spółka rozmawia na ten temat m.in. z firmami telekomunikacyjnymi i bankami. Na początek zamierza skoncentrować się na rynku polskim i zaistnieć w Europie Zachodniej. Jednak od samego początku jej celem jest ekspansja na największy na świecie rynek nowoczesnych rozwiązań IT, czyli do USA.

– Dajemy sobie na to maksymalnie dwa lata. By rozpocząć sprzedaż w USA będziemy potrzebowali ludzi na miejscu oraz spółki-córki, która zajmie się dystrybucją – mówi Grzegorz Filarowski. By przyśpieszyć rozwój LOG Systems zamierza pozyskać inwestora. Rozmawia na temat sprzedaży części udziałów z funduszami i firmami z rynku IT. Do zamknięcia transakcji, z której zamierza pozyskać do 15 mln zł, ma dojść w drugiej połowie roku. Poznańska firma rozważała wcześniej debiut na New Connect. Zdecydowała jednak, że nie interesują ją pozyskanie środków na rozwój w ten sposób.

Źródło: http://pulsbiznesu.pb.pl/4427370,73335,log-systems-chce-podbic-swiat-kalendarzem

Sprawdź
Matriały LOG System
Poznaj FlowBoard

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close