Narzędzie dla Administratora IT

LOG Systems - LOG Plus

Kontrola nad sprawnym funkcjonowaniem infrastruktury IT to bardzo ważny element w każdej firmie i wymaga tego, aby narzędzie dla Administratora IT było skuteczne. Przedsiębiorstwa posiadające dużą ilość zasobów IT (komputery, urządzenia przenośne, drukarki, serwery itp.) są narażone na utratę operacyjności w momencie awarii któregoś z elementów sieci. Z pomocą w sytuacjach kryzysowych i incydentalnych przychodzą administratorzy IT. Ich wiedza w połączeniu ze specjalistycznym oprogramowaniem pozwala uniknąć sytuacji, które mogą realnie przełożyć się na stabilną pracę firmy.

Obowiązki Administratora IT 

Administrator IT realizuje wiele zadań – do najważniejszych należą: 

  • Inwentaryzacja sprzętu służbowego i oprogramowania, 
  • Zarządzanie uprawnieniami użytkowników i dostępami do systemów informatycznych, 
  • Kontrola nad licencjami oprogramowania, 
  • Wdrażanie oprogramowania i pomoc techniczna użytkownikom, 
  • Szkolenie pracowników i wdrażanie odpowiednich procedur bezpieczeństwa, 
  • Zarządzanie poprawnością działania systemów, 
  • Kontrola i zarządzanie serwerami, 
  • Utrzymanie i nadzór nad bezpieczeństwem sieci IT, 
  • Usuwanie awarii i incydentów powstałych w infrastrukturze IT firmy. 

Praca administratora IT oraz działów związanych z infrastrukturą informatyczną funkcjonuje poprawnie, jeśli mają oni do dyspozycji odpowiednie narzędzia. Poniżej lista tych najbardziej pożądanych, które sprawdzają się wśród administratorów dużych organizacji.  

Narzędzie do zarządzania zasobami IT

Aby specjaliści z zakresu IT mogli monitorować i zarządzać wszystkimi zasobami w organizacji, potrzebny jest odpowiedni system. Najlepiej taki, dzięki któremu będą mieli wiedzę o danym zasobie od momentu planowania zakupu po jego utylizację. Idealne narzędzie tworzy cykl życia zasobu, daje administratorowi szybki wgląd w jego lokalizację, przypisanego właściciela i wiele innych potrzebnych danych.  

W narzędziu LOG Plus pracownicy IT mają pełen obraz wszystkich zasobów w sieci. Dzięki stale aktualizowanej bazie produktów handlowych mogą błyskawicznie uzupełnić CMDB danymi, a dzięki agentowi oszczędzają mnóstwo czasu na konfiguracji oprogramowania, która została w całości zautomatyzowana. Moduł do zarządzania zasobami (CMDB) w oprogramowaniu LOG Plus to nie tylko inwentaryzacja zasobów, narzędzie monitoruje wszystko co dzieje się z zasobem na każdym etapie cyklu jego życia. Od momentu dostarczenia sprzętu do użytkownika, administratorzy IT zawsze mają pod ręką najważniejsze informacje o loginach do SI których używa, listy oprogramowania, licencji jakie posiada oraz do spisu urządzeń sieciowych.  

Narzędzie do zarządzania licencjami oprogramowania 

Bardzo ważnym obowiązkiem Administratora IT jest inwentaryzacja oprogramowania oraz nadzór nad legalnością licencji. Utrzymanie porządku w tym obszarze jest dość czasochłonne i uciążliwe, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiedniego narzędzia. Dzięki LOG Plus każdy pracownik IT jest w stanie błyskawicznie zidentyfikować zainstalowane oprogramowanie, co pozwala zaoszczędzić nie tylko czas administratora, ale także pieniądze firmy. Moduł do zarządzania licencjami w LOG Plus (Software Asset Management) pomaga w utrzymaniu optymalnej ilości licencji, kontrolę ich zgodności oraz ponoszonych kosztów. System wykrywa i alertuje w przypadku: 

  • braków i nadwyżek licencji, 
  • niskiego użycia oprogramowania, 
  • wysokich kosztów oprogramowania. 

Dzięki takiej kontroli organizacja może planować zakupy licencji na oprogramowanie tylko dla osób, dla których rzeczywiście tego potrzebują.

Narzędzie do monitorowania sieci 

Monitoring sieci jest niezwykle ważny z perspektywy każdego administratora infrastruktury IT. Specjaliści na bieżąco powinni nadzorować sieci w swoich organizacjach w celu wykrywania pojawiających się nowych urządzeń, w tym również tych nieautoryzowanych. W LOG Plus dzięki modułowi Network ze skanerem sieci, administrator wie dokładnie, która usługa sieciowa nie działa i od jakiego czasu jest niedostępna. W większości rozwiązań funkcje skanera pełni serwer. W narzędziu LOG Plus to pracownik IT decyduje, który agent pełni tę rolę oraz ilu skanerów potrzebuje, aby przeskanować każdą sieć.

Narzędzie do zarządzania tożsamością i dostępem

Zarządzanie uprawnieniami użytkowników i dostępami do systemów informatycznych to jedno z podstawowych zadań i duża odpowiedzialność dla administratorów IT. Głównym celem procesu zarządzania dostępem jest m.in.: 

  • zarządzanie dostępem do usług i systemów informatycznych w oparciu o opracowane procedury i polityki w procesie zarządzania bezpieczeństwem informacji,  
  • poprawna obsługa żądań w zakresie nadawania, zmiany lub odbierania uprawnień 
  • nadzór nad udzielonym dostępem wraz z weryfikacją wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem. 

Narzędzie LOG Plus umożliwia cykliczne pobieranie danych o kontach w systemach informatycznych i wyświetlanie ich w postaci ilościowego zestawienia, które zawiera najistotniejsze informacje m.in.: nazwę systemu, środowiska, bazy danych, informacje o rolach i kontach w systemie informatycznym, liczbie wymaganych licencji na system informatyczny oraz informacje analityczne, np. informujące o zbliżających się terminach wygasających kont.  

Narzędzie do monitoringu użytkowników 

Aby infrastruktura IT była odpowiednio chroniona, należy mieć na uwadze również kontrolę tego co na komputerach robią użytkownicy. Jak sprawdzić czy zasoby w organizacji są wykorzystywane zgodnie z zasadami? Specjaliści IT za pomocą narzędzia LOG Plus mają przede wszystkim kontrolę nad tym, w jaki sposób jest wykorzystywana dana jednostka robocza i czy użytkownicy postępują zgodnie z zasadami. Agent LOG Plus na bieżąco monitoruje aktywności pracownika. Administrator ma wgląd do statystyk użycia oprogramowania oraz czynności wykonywanych przez daną osobę. Może sprawdzić jakie strony www odwiedzał i ile czasu na nich spędził, jakie operacje na plikach wykonywał, a nawet co drukował.  

W czasach, kiedy zagrożenia cyberatakami są dosyć częste, każdy administrator powinien mieć pewność, że użytkownicy nie odwiedzają i nie korzystają z potencjalnie niebezpiecznych miejsc w sieci czy aplikacji. Zapewnienie odpowiedniego w tym celu narzędzia jest bardzo istotne z perspektywy bezpieczeństwa całej organizacji.  

Jak wybrać najlepsze narzędzie do kompleksowego zarządzania infrastrukturą IT?   

Wszyscy specjaliści IT wiedzą, że systemów do zarządzania zasobami i usługami IT na rynku jest całe mnóstwo. Różnią się dostępnymi funkcjami, coraz częściej interfejsem użytkownika oraz sposobem licencjonowania i ceną. Przed wyborem lub zmianą swoich narzędzi najlepiej jest odpowiedzieć sobie na pytanie czego tak naprawdę oczekujemy i jakie potrzeby swojego działu oraz często całej organizacji chcemy zaspokoić.  

Najlepiej sprawdzą się oczywiście profesjonalne narzędzia, tworzone przez producentów z wieloletnim doświadczeniem i znajomością zmieniającego się rynku. Zaprojektowane z myślą o organizacjach, którym zależy na bezpieczeństwie danych, zapewnieniu sprawnego funkcjonowania infrastruktury IT oraz optymalizacji kosztów i legalności oprogramowania.

Jako producent oprogramowania LOG Plus i LOG już od 12 lat pomagamy usprawnić pracę największych działów IT w Polsce. Zachęcamy do zobaczenia i przetestowania LOG Plus – kompleksowego narzędzia do zarządzania zasobami i usługami IT!

narzędzie dla administratora IT, LOG Plus, LOG System, CMDB, ITAM

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka Prywatności i Plików Cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

§1 Postanowienia ogólne

  1. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie internetowym https://logsystem.pl (dalej: „Polityka”) została stworzona i przyjęta przez LOG Systems Sp. z o.o., ul. Ślężna 104/16, 53-11 Wrocław, REGON 301305927, KRS 0000345703.
  2. Terminy użyte w Polityce oznaczają:
    1. Serwis – serwis internetowy https://logsystem.pl;
    2. Użytkownik – podmiot korzystający z publicznie dostępnego Serwisu;
    3. Właściciel – LOG Systems Sp. z o.o., ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, REGON 301305927, KRS 0000345703;
    4. Cookies – pliki tekstowe, wysyłane przez Serwis i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, z którego Użytkownik korzysta podczas przeglądania stron internetowych. Pliki zawierają informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Cookies najczęściej zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz numer;
    5. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Celem Polityki jest w szczególności:
    1. udzielenie Użytkownikom informacji dotyczących wykorzystywania Cookies w Serwisie, wymaganych przez przepisy prawa, w tym Prawa telekomunikacyjnego;
    2. zapewnienie Użytkownikom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych.
  4. Właściciel ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji dotyczących Użytkowników do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług.
  5. W celu uzyskania pełnego dostępu poprzez Serwis do treści i usług oferowanych przez Właściciela, wskazane jest zaakceptowanie zasad wynikających z Polityki.
  6. Zastosowanie mają m.in. następujące przepisy prawa:
    1. ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2017.1907 t.j. ze zm.);
    2. ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 t.j. ze zm.);
    3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.

§2 Ochrona prywatności i danych osobowych

  1. Dane dotyczące Użytkowników przetwarzane są przez Właściciela zgodnie z przepisami prawa. Uzyskane przez Właściciela dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody lub wystąpienia innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych według przepisów, w szczególności Rozporządzenia.
  2. Właściciel dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
    1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;
    2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
    3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
    4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
    5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
    6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
  3. Właściciel stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  4. Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych, w szczególności Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz innymi zagrożeniami, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych.
  5. Każdemu Użytkownikowi, który w jakikolwiek sposób udostępnił Właścicielowi swoje dane Właściciel zapewnia dostęp do danych i korzystanie z innych praw osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym osobom tym przysługuje:
    1. prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
    2. prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
    3. prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
    4. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
    5. prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
  6. Właściciel może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie, na zasadach wynikających z Rozporządzenia. W takim przypadku celem działań Właściciela są cele marketingowe lub potrzeby personalizacji komunikatów wysyłanych do Użytkowników (w tym dopasowanie informacji do potrzeb lub oczekiwań Użytkownika). Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania jego danych – sprzeciw ten może być wyrażony poprzez wysłanie wiadomości na adres Właściciela: iod@logsystem.pl.
  7. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Właściciela lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Właściciela.

§3 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma LOG Systems, z siedzibą we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000345703, REGON: 301305927, NIP: 779-236-84-22,
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z obowiązującym prawem w celach uzasadnionych związanych z prowadzoną działalnością, w tym do składania ofert, realizacji zamówień, wystawiania rachunków i faktur, zawierania i realizacji umów, prowadzenia rekrutacji pracowników oraz innych wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
  3. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W sprawie ochrony Państwa danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: iod@logsystem.pl
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów określonych w §3 pkt. 2. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwa ich realizacja.
  5. Dane udostępnione przez Państwa będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim w zakresie niezbędnym do prawidłowego i zgodnego z prawem prowadzenia współpracy handlowej. Odbiorcami danych będą współpracujące z LOG Systems sp. z o.o.  banki, firmy ubezpieczeniowe, firmy kurierskie, firmy prowadzące usługi IT na rzecz firmy LOG Systems sp. z o.o. a także instytucje upoważnione z mocy prawa.Na podstawie udzielonej przez Państwa zgody dane mogą być przekazywane naszym Partnerom Handlowym, czyli podmiotom współpracującym z LOG Systems sp. z o.o.
  6. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały profilowaniu.
  7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wynikających w §3 pkt. 2. oraz z obowiązujących przepisów prawa. Po tym okresie dane zostaną usunięte ze zbioru.

§4 Cookies

  1. Cookies identyfikuje Użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści, w tym reklam. Właściciel stosuje Cookies, aby zagwarantować odpowiedni standard wygody Serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.
  2. Cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika;
    2. optymalizacji korzystania z Serwisu, w szczególności poprzez rozpoznawanie urządzenia końcowego Użytkownika,
    3. tworzenia statystyk,
    4. utrzymania sesji Użytkownika,
    5. dostarczania Użytkownikowi treści reklamowych.
  3. Cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu.
  4. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu, aby usprawniać funkcjonowanie Serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację.
  5. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, niezależnych od Właściciela, oprogramowanie zainstalowane przez Użytkownika na urządzeniu końcowym, służące do przeglądania stron internetowych (np. przeglądarka internetowa) wprowadza domyślne przechowywanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione między innymi w taki sposób, aby blokować automatyczną ustawienia Cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje szczegółowe w tym zakresie dostępne są w ustawieniach i instrukcjach dotyczących oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  6. Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
  7. Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych w Serwisie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  8. Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Serwisu będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika).
  9. Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
  10. Informacje dotyczące Cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach Serwisu.

§5 Postanowienia końcowe

  1. Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Właściciela i wchodzi w życie z dniem 10.06.2019r. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie.
  2. Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
Save settings
Cookies settings