Wersja LOG 6.8 już dostępna

10 lipca 2020 roku została opublikowana najnowsza wersja LOG 6.8. Pełna lista zmian wraz z plikami do pobrania, dostępna jest na stronie bazy wiedzy naszego Supportu.

Wraz z aktualizacją oprogramowania LOG, pojawił się nowy moduł AD Manager, który pokrótce przedstawiamy poniżej:

1. Okno panelu konfiguracji pytań bezpieczeństwa.
2. Komunikat przypominający użytkownikowi o konieczności ustawienia odpowiedzi na pytania bezpieczeństwa.
3. Okno ustalania odpowiedzi na pytania bezpieczeństwa przez użytkownika.
3.1. Widok tego samego okna ustalania odpowiedzi z udzielonymi odpowiedziami i polem wyboru ostatniego pytania z dostępnej listy.

Bardzo ważną funkcją modułu AD Manager jest możliwość zmiany hasła domenowego przez użytkownika z poziomu logowania okna windows czy z poziomu portalu Helpdesk. Operator ma możliwość takiej zmiany z poziomu kontrolki na formularzu w portalu Helpdesk.

By zweryfikować tożsamość, użytkownik musi odpowiedzieć na pytania bezpieczeństwa, których ilość oraz wymagania zostały określone przez administratora w panelu konfiguracji pytań bezpieczeństwa. Jeżeli konto było nieaktywne w Active Directory to po zmianie hasła zostaje ono aktywowane ponownie.

3.2. Widok tego samego okna z podglądem pytań udzielonych „Pokaż odpowiedzi” (funkcja dostępna w razie potrzeby weryfikacji czy dobrze wprowadziliśmy dane).
4. Jeżeli użytkownik pamięta hasło i jest w stanie się zalogować do portalu helpdesk to może zmienić hasło samemu bez pytań bezpieczeństwa z poziomu okna zmiany hasła (w przypadku gdy konto nie jest połączone z Active Directory zmieni w ten sposób hasło użytkownika w portalu).
5. Nowe uprawnienie dla grup – weryfikacja pytań bezpieczeństwa – uprawnienie dla operatorów by mogli resetować hasło użytkownikom z poziomu formularza Helpdesk.
6. Przykładowy formularz resetowania hasła – wybieramy zgłaszającego użytkownika tak jak zazwyczaj przy zakładaniu wniosku np. telefonicznie.
6.1. Wybieramy pytania bezpieczeństwa by zweryfikować tożsamość dzwoniącego.
6.2. Aby potwierdzić tożsamość pracownika wpisujemy podane przez niego dane.
6.3. Za pomocą przycisku sprawdź, weryfikujemy czy odpowiedzi są poprawne. W przypadku zgodności, tożsamość zostanie potwierdzona na podstawie wytycznych skonfigurowanych w panelu administracyjnym (ilość wymaganych odpowiedzi do weryfikacji) i pojawi się panel zmiany hasła.

Aby móc wykonać zmianę hasła użytkownikowi z poziomu formularza, trzeba być w grupie, która ma uprawnienia do weryfikacji pytań bezpieczeństwa (opisane wyżej).

Uwaga! Zmiany w mechanizmie integracji przez WebService.

W związku z ciągłym rozwojem naszego oprogramowania i ulepszaniem mechanizmów integracji z innymi systemami, zmianie uległ mechanizm importowania danych do LOG za pomocą WebService (mechanizm opisany w dokumentacji). Jeśli korzystacie Państwo z tego mechanizmu, wymagane jest, aby po stronie interfejsu wysyłającego dane do LOG uwzględnione zostały zmiany opisane w changelogu LOG wersji 6.7.30

Brak dostosowania interfejsu do wprowadzonych zmian spowoduje zaprzestanie odbierania danych przez LOG po aktualizacji do wersji 6.7

Powiązane artykuły