Jak zarządzać IT w małych organizacjach?

LOG Plus-Jak zarządzać działem IT w małych organizacjach?

W dobie cyfryzacji zasadność korzystania z oprogramowania służącego do zarządzania zasobami oraz usługami IT wydaje się bezsprzeczna. Każda firma, niezależnie od jej wielkości, widzi konieczność wprowadzenia cyfryzacji swoich usług, zabezpieczenia danych czy kontrolowania używanego oprogramowania pod kątem jego legalności. A to tylko kilka z istotnych potrzeb. W tym artykule dowiesz się jak zarządzać IT w małych organizacjach przy wsparciu oprogramowania LOG Plus. Zaczynajmy!

Czym jest oprogramowanie LOG Plus?

LOG Plus to modularne oprogramowanie, wspomagające zarządzanie zasobami i usługami IT w firmie. System zapewnia:

  • Sprawności i ciągłość działania;
  • Wgląd i kontrolę nad każdą informacją;
  • Szybki i łatwy audyt oprogramowania;
  • Możliwość zdalnych instalacji i zarządzanie stanowiskami pracy;
  • Bezpieczeństwo informacji.

Warto wspomnieć, że oprogramowanie LOG Plus posiada lekkie i nieprzeładowane webGUI, dostosowane do możliwości każdej osoby, niezależnie od jej kompetencji i poziomu wiedzy w obszarze IT. Przyjazny interfejs pozwala na łatwe poruszanie się po aplikacji bez konieczności sięgania do dokumentacji technicznej. System przystosowany jest do działania na urządzeniach mobilnych, co zapewnia szybki wgląd do kluczowych informacji biznesowych.

Małe firmy oraz administracja publiczna zdecydowanie mogą być beneficjentami rozwiązań LOG Plus. Z punktu widzenia tego typu organizacji ważna jest szybka oraz samodzielna instalacja i konfiguracja systemu. LOG Plus oferuje łatwe wdrożenie VA na systemie operacyjnym Linux, co redukuje dodatkowe koszty związane m.in. z zakupem środowiska serwerowego. Całe wdrożenie systemu można wykonać nawet w 2 dni! Dodatkowo wykorzystując funkcje oprogramowania, łatwo można dostrzec oszczędność pieniędzy, co jest zdecydowaną korzyścią dla małych firm i instytucji publicznych.

Oprogramowanie LOG Plus w małych firmach – zalety korzystaniazarządzanie zasobami IT

Małe firmy, także te należące do sektora publicznego, w swoim codziennym funkcjonowaniu napotykają wiele trudności związanych z wprowadzeniem lub korzystaniem z usług IT. Bywa, że w niektórych z nich, nie powstał żaden dedykowany dział IT i korzystają z usług zewnętrznego dostawcy. W takich sytuacjach zawsze warto rozważyć odejście od takiego rozwiązania i zatrudnienie specjalisty IT oraz wdrożenie odpowiedniego do potrzeb oprogramowania, które wspierałoby organizację w codziennych obowiązkach i problemach.

Dlaczego warto przyjrzeć się rozwiązaniu LOG Plus? Oto kilka przesłanek:

1. Proste wdrożenie

Poza standardową instalacją możliwe jest wdrożenie systemu w formie wirtualnej maszyny. Zawiera ona wszystkie komponenty LOG Plus, takie jak serwer, portal, baza i agent, a więc może być uruchomiona za pomocą VMWare, Hyper-V, lub Virtual Box.

2. Niskie koszty utrzymania

Dzięki wdrożeniu wirtualnej maszyny na systemie operacyjnym Linux, oprogramowanie LOG Plus redukuje dodatkowe koszty związane z zakupem licencji dostępowych lub środowiska serwerowego.  Dodatkowo ta metoda dostawy rozwiązania daje wymierne korzyści w postaci łatwości i szybkości konfiguracji.

3. Najszybsze działanie

System LOG Plus charakteryzuje się aż 15 000 razy szybszą identyfikacją oprogramowania niż w modelu tradycyjnym. Oznacza to, że zebrane informacje są buforowane i przetwarzane lokalnie na komputerze, jednocześnie regularne przesyłane do serwera w formie raportów. Warto dodać, że widok aplikacji niezależnie od liczby zainstalowanych agentów ładuje się tylko w 3 sekundy!

Moduły LOG Plus dla małych firm Jak zarządzać IT w małych organizacjach?

Transformacja cyfrowa wymusza na małych organizacjach tworzenie własnych działów IT, nawet takich, które składają się z jednego specjalisty. Jednak co jeśli budżet nie pozwala na takie rozwiązanie? Warto zastanowić się i przeanalizować czy brak kompetentnej osoby wewnątrz organizacji, a także brak odpowiedniego rozwiązania do zarządzania zasobami i usługami firmy nie przynosi nam więcej strat niż oszczędności. Należy rozważyć czy jesteśmy gotowi na kary związane z nieprzestrzeganiem przepisów o bezpieczeństwie danych i informacji, posiadanie nielegalnego oprogramowania czy uszkodzonych zasobów, które mogą zatrzymać pracę firmy i wygenerują dodatkowe koszty.

System LOG Plus zapewnia sprawne zarządzanie infrastrukturą oraz zasobami IT w firmach przy jednoczesnym zachowaniu pełnego bezpieczeństwa danych, a dzięki opcji wykonywania audytów legalności oprogramowania, użytkownicy mają pewność, że pracują na odpowiednich aplikacjach.

Jakie rozwiązania LOG Plus są najczęściej wybierane przez małe organizacje?

W ramach produktów oferowanych przez LOG Plus, klienci, którzy prowadzą małe firmy, wybierają takie rozwiązania, które zdecydowanie najlepiej pasują do ich potrzeb i profilu. Są to między innymi:

  1. Baza konfiguracji CMDB, która zapewnia zarządzanie zasobami w firmie, prowadzenie ich ewidencji oraz przypisywanie do użytkowników końcowych i lokalizacji.
  2. SAM, czyli narzędzie, dzięki któremu klient może samodzielnie wykonywać audyty oraz zarządzać licencjami oprogramowania.
  3. Remote Desktop, pozwalający na zdalne połączenia zarówno z komputerem jak i serwerem dowolnego pracownika z poziomu przeglądarki internetowej.
  4. Device Management, który pozwala zarządzać nośnikami danych.
  5. Monitoring, czyli moduł pozwalający na śledzenie i monitorowanie stacji roboczych użytkowników.
  6. Network, za pomocą którego można przeprowadzić inwentaryzację i monitoring urządzeń sieciowych.

Pełne portfolio modułów i narzędzi LOG Plus znajdziesz pod tym linkiem.

Dodatkowe usługi dla małych firm

Każda organizacja, w tym także małe firmy, w dobie cyfryzacji wdrażają odpowiednio przygotowane narzędzia do zapewnienia bezpieczeństwa, związane m.in. z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych czy dyrektywą o ochronie sygnalistów. LOG Plus dysponuje w tym celu modułami z grupy Data Protection, które są idealnym wsparciem organizacji w spełnieniu wymogów RODO, a dodatkowo pozwalają na zarządzanie tożsamością i dostępami czy umożliwiają monitoring stacji roboczych.

Sprawne zarządzanie zasobami IT w firmie dzięki LOG Plus

Działanie małych firm zdecydowanie różni się od funkcjonowania korporacji lub organizacji o skomplikowanej strukturze. Niemniej jednak LOG Plus wychodzi naprzeciw każdemu klientowi, który chce sprawnie zarządzać swoją firmą i jej zasobami. Wspomniane rozwiązania LOG Plus można dobierać indywidualnie do aktualnych potrzeb swojej organizacji. Nie ma znaczenia czy firma zatrudnia 40, czy 10 000 osób, ponieważ każda mierzy się z zachodzącymi zmianami, transformacją cyfrową czy musi odpowiedzieć na aktualnie panujące wymogi związane z bezpieczeństwem danych i informacji.

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. View more
Cookies settings
Akceptuję
Polityka Prywatności i Plików Cookies
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

§1 Postanowienia ogólne

  1. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie internetowym https://logsystem.pl (dalej: „Polityka”) została stworzona i przyjęta przez LOG Systems Sp. z o.o., ul. Ślężna 104/16, 53-11 Wrocław, REGON 301305927, KRS 0000345703.
  2. Terminy użyte w Polityce oznaczają:
    1. Serwis – serwis internetowy https://logsystem.pl;
    2. Użytkownik – podmiot korzystający z publicznie dostępnego Serwisu;
    3. Właściciel – LOG Systems Sp. z o.o., ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, REGON 301305927, KRS 0000345703;
    4. Cookies – pliki tekstowe, wysyłane przez Serwis i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, z którego Użytkownik korzysta podczas przeglądania stron internetowych. Pliki zawierają informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Cookies najczęściej zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz numer;
    5. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Celem Polityki jest w szczególności:
    1. udzielenie Użytkownikom informacji dotyczących wykorzystywania Cookies w Serwisie, wymaganych przez przepisy prawa, w tym Prawa telekomunikacyjnego;
    2. zapewnienie Użytkownikom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych.
  4. Właściciel ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji dotyczących Użytkowników do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług.
  5. W celu uzyskania pełnego dostępu poprzez Serwis do treści i usług oferowanych przez Właściciela, wskazane jest zaakceptowanie zasad wynikających z Polityki.
  6. Zastosowanie mają m.in. następujące przepisy prawa:
    1. ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2017.1907 t.j. ze zm.);
    2. ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 t.j. ze zm.);
    3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.

§2 Ochrona prywatności i danych osobowych

  1. Dane dotyczące Użytkowników przetwarzane są przez Właściciela zgodnie z przepisami prawa. Uzyskane przez Właściciela dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody lub wystąpienia innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych według przepisów, w szczególności Rozporządzenia.
  2. Właściciel dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
    1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;
    2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
    3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
    4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
    5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
    6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
  3. Właściciel stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
  4. Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych, w szczególności Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz innymi zagrożeniami, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych.
  5. Każdemu Użytkownikowi, który w jakikolwiek sposób udostępnił Właścicielowi swoje dane Właściciel zapewnia dostęp do danych i korzystanie z innych praw osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym osobom tym przysługuje:
    1. prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
    2. prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
    3. prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
    4. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
    5. prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
  6. Właściciel może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie, na zasadach wynikających z Rozporządzenia. W takim przypadku celem działań Właściciela są cele marketingowe lub potrzeby personalizacji komunikatów wysyłanych do Użytkowników (w tym dopasowanie informacji do potrzeb lub oczekiwań Użytkownika). Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania jego danych – sprzeciw ten może być wyrażony poprzez wysłanie wiadomości na adres Właściciela: iod@logsystem.pl.
  7. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Właściciela lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Właściciela.

§3 Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma LOG Systems, z siedzibą we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000345703, REGON: 301305927, NIP: 779-236-84-22,
  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z obowiązującym prawem w celach uzasadnionych związanych z prowadzoną działalnością, w tym do składania ofert, realizacji zamówień, wystawiania rachunków i faktur, zawierania i realizacji umów, prowadzenia rekrutacji pracowników oraz innych wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
  3. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W sprawie ochrony Państwa danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: iod@logsystem.pl
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów określonych w §3 pkt. 2. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwa ich realizacja.
  5. Dane udostępnione przez Państwa będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim w zakresie niezbędnym do prawidłowego i zgodnego z prawem prowadzenia współpracy handlowej. Odbiorcami danych będą współpracujące z LOG Systems sp. z o.o.  banki, firmy ubezpieczeniowe, firmy kurierskie, firmy prowadzące usługi IT na rzecz firmy LOG Systems sp. z o.o. a także instytucje upoważnione z mocy prawa.Na podstawie udzielonej przez Państwa zgody dane mogą być przekazywane naszym Partnerom Handlowym, czyli podmiotom współpracującym z LOG Systems sp. z o.o.
  6. Dane udostępnione przez Państwa nie będą podlegały profilowaniu.
  7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów wynikających w §3 pkt. 2. oraz z obowiązujących przepisów prawa. Po tym okresie dane zostaną usunięte ze zbioru.

§4 Cookies

  1. Cookies identyfikuje Użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści, w tym reklam. Właściciel stosuje Cookies, aby zagwarantować odpowiedni standard wygody Serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.
  2. Cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika;
    2. optymalizacji korzystania z Serwisu, w szczególności poprzez rozpoznawanie urządzenia końcowego Użytkownika,
    3. tworzenia statystyk,
    4. utrzymania sesji Użytkownika,
    5. dostarczania Użytkownikowi treści reklamowych.
  3. Cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu.
  4. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu, aby usprawniać funkcjonowanie Serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację.
  5. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, niezależnych od Właściciela, oprogramowanie zainstalowane przez Użytkownika na urządzeniu końcowym, służące do przeglądania stron internetowych (np. przeglądarka internetowa) wprowadza domyślne przechowywanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione między innymi w taki sposób, aby blokować automatyczną ustawienia Cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje szczegółowe w tym zakresie dostępne są w ustawieniach i instrukcjach dotyczących oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  6. Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
  7. Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych w Serwisie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.
  8. Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Serwisu będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika).
  9. Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
  10. Informacje dotyczące Cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach Serwisu.

§5 Postanowienia końcowe

  1. Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Właściciela i wchodzi w życie z dniem 10.06.2019r. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie.
  2. Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.
Save settings
Cookies settings